söndag 14 augusti 2011

Sommarlovet + Hälgen

vart har det försvunnigt egentligen?!
Jag tycker inte jag har hunnit ha sommarlov fastän jag var ledig halva sommaren!
konstigt.
Nåja, skolan börjar på Tisdag, så imorgon flyttar jag upp tillbaka till Jakobstad, men denna gång
blir det icke internatet! Iår kommer jag att bo i en lägenhet tillsammans med Anna-Mia och Julia :)
Orsaken till lägenheten är för att det var så otroligt många sökanden så vi fick inte någon internatsplats :/
Det är ju förstås mycket trevligare med en lägenhet än internatet, men förstås det är ju lite dyrare! Men vi skall väl nog klara av dethär också :)
  Skall egentligen bli ganska roligt att börja skolan tillbaka så man får lite rutin på dagarna och förståss
att få träffa alla vänner igen :) Men ja vill ändå ha sommarlov! :D

I hälgen har det inte hänt så riktigt mycket.
Fredag: Var jag och shoppade lite till stan med Milla och mamma :) Hittade 2 par byxor, 1 långärmad tröja, en t-skjorta, underkläder, pyjamas och en skoldagbok . Tror det var allt jag köpte. Senare på kvällen for vi en sväng till jonas och emme, efter det var vi ut och körde.  Träffade även Julia där, GRATTIS JULIA TILL KÖRKORTET! =) Var också och hälsade på nicke ett varv, och annars bare ut och körde på alla möjliga konstiga vägar.
Lördag: Steg upp runt 10-tiden, åt morgonmål och sedan åkte vi direkt till mickis villan i Björkö. Hans pappa behövde lite hjälp med bastu-byggandet så jag målade bräder och micki och jonas hjälpte Gösta med nå stora stockar och sådant. Vädret var jettefint så vi hade också med våra kastspön och kastade lite, men det blev ingen fångst :( Satte och ut några nät som vi hade ut några timmar, men det enda vi fick där var en gädda och typ världens störta abborre! :D Senare på kvällen for vi ut och körde till Närpes och hälsade på världens bästa lotte och joni :) Fick även en liten present från deras resa! TACK! :)

Och idag har vi bara varit och handlat och ätit stekt abborre, gott! Och ikväll skall vi och fira mickis mamma som fyller år imorgon!grattis! :)

det var allt från denna gång, tjohej!
Saknar er! <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar