söndag 18 september 2011

Helg.

Den här helgen har gått ovanligt fort..undrar varför egentligen?!
Eftersom jag har varit så dåligt på att uppdatera på senaste tiden kan jag ju uppdatera er om denna helg till att börja med iallafall! :)

Fredag: hmm..kom till vasa någongång runt halv4-4 tiden. Skulle ha ett nytt par mjukisbyxor och länkskor så det blev att hämta det i stan före jag åkte hem. Byxorna hittade jag på hm, men några skor hittade jag inte som passade. Så när ärenden i stan var klara skjutsade jag Julia till ishallen, och sen åkte jag hem. När jag kom hem hade micki maten just klar, så när vi hade ätit trodde jag att jag skulle få ta det lugnt en stund, men icke sa nicke! Då skulle vi åka till jonas mormors villa och fiska, så då bar det iväg dit med det samma, eftersom det är ganska lågnt dit och det blir så mörkt fort. Var där i flera timmar och var ut med båten och rodde runt viken och kastade  och tog det lugnt! Jonas fick 2 små gäddor, och micki fick ett träd ;) (som stom stod på land). Så han var tvungen att hoppa ur båten för att få loss sitt spö :D haha! Det va den kvällen i stora drag, inget mycket annat gjorde vi.
Lörda: Vaknade kl.8 av att mickis väckarklocka ringde, etersom han skulle åka med sin pappa till villan kl.9 för att hjälpa honom med bastun. Jag såklart kunde inte sova efter det så jag låg och kollade på dator till ca. halv10, då steg jag upp och åt lite frukost och åkte ut till My Sports i stenhaga för att se om jag hittade några länkskor! Denna gång lyckades det! :) När jag kom hem rädde jag upp i lägenheten, damsugade och torkade golvet och sådant! Haha, konstig katt man har, han är räddare för golvmoppen än damsugaren! :D När jag hade städat klart kom micki kusin Sofia över, hade lovat henne att jag skulle köpa någonting från jutidningarna av henne. Så när Sofia och hennes kompis hade åkt for jag ut på en promenad/joggingtur, och oj sp härligt det va! Men mindre härligt var när man hittade massor med färska lodjursspår i skogen och en massa älgflugor i håret när man kom hem :s Sen gick jag i duschen och gjorde mig kvar inför kvällen eftersom jag och micki skulle ut och fira vår kommande treårs dag (tisdag), blev att äta gott på rosso :) Direkt eter det iväg till jonas och senare på kvällen hem.
Idag (söndag): Steg upp, for och handlade till citymarket, efter det på födelsedagskaffe till mickis mormor :) När vi kom hem gjorde vi mat och sen for vi och fiskade en liten stund. När vi kom till baka gick vi ut och gå i skogen en stund för att se om vi skulle hitta några kantareller..men icke. Men en sak hittade vi, edward! Han skulle också med han :D jag och micki gick och letade svamp och edward klättrade i sten och på stenar :D vilken duktig kisse man har, hänger han inte med och man ropar på honom så kommer han springandes direkt med en väldig fart! Duktig kisse <3 När vi kom tillbaka satte jag igång en tvättmaskin och packade min väska och sen for jag och cessi upp till jeppis, så nu e jag här igen!

Men inte har jag väl mycket annat att skriva, såå.. gonatt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar