fredag 25 februari 2011

Stan

Steg upp 10tiden, åt frukost och sedan for vi in till stan för att träffa mickis mamma och gå och göra ett nytt abonnemang åt micki. Gick till clas olson en sväng också och tittade.
 När vi var klara in i stan for vi ut till röda korset-loppiset bara för att titta. Men så blev det inte. Istället köpte vi en bokhylla till lägenheten för endast 15 euro! :D Den var faktist i bra skick för att vara så billig. Så det vi behöver till nu är egentligen ett tv, och kanske kökstolar. Vi var in på suomisoffa och tittade ett varv eftersom dom har slutförsäljning där, men gud vilken service! Dit åker jag inte en gång till!! Dom frågade om vi behövde hjälp (på finska) så sa jag på svenska att skulle se på köksstolar..jo vet ni vad jag fick för svar? "Jaa, ni kan ju antingen prata finska eller engelska, för jag fattar inte svenska" Nähä?! Kyss mej någon stans då, om ni inte ens kan ha personal som hellst FÖRSTÅR svenska! skit affär..

Snart åker jag hem mot närpes också, via molpe ett varv, till "sjukhuset" med bilen..

Skriver mera ikväll.. baaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar